Veel gestelde vragen

  1. Wat is de te verwachten hoeveelheid data benodigd om de gehele livestream te gebruiken?

    Dit is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit die je kiest. Het is lastig om hier 'harde' uitspraken over te doen. Datagebruik is altijd moeilijk in te schatten. Maar grofweg per uur: 480p - 0,7 gb720p - 0.9GB (720p), Full HD - 1.5GB (1080p)

    Dit is per uur, wij gaan een stream uitzenden van ongeveer 2,5 uur. Dus het zal ongeveer uitkomen op de volgende aantallen gb.

    SD - 1,75 gb. 720p - 2,25 gbFullHD - 4.5 gb.

  2. Kunnen we voor het starten van de livestream de resolutie bepalen om data verbruik te beperken?

    De stream die uitgestuurd word vanuit ons is een FullHD stream. 4mbit Youtube zal vervolgens alle kwaliteiten beschikbaar maken. De kijker zal aan de hand van zijn/haar internetsnelheid de meest geschikte versie krijgen. Dit kan variëren van FullHD tot 360p, en alles wat daar tussen zit. Wel even bijgezegd, hoe minder de kwaliteit is van bekijken des te minder de titels, teksten en logo's te lezen zijn.
    We raden daarom af om het via de telefoonverbinding te kijken. Dit gaat nl wel erg veel mb's kosten als je een goede kwaliteit bekijkt. 

  3. Is 4G internet voldoende voor de livestream?

     

    4G heeft normaal gesproken voldoende snelheid om de livestream te bekijken. Dit is wel afhankelijk van de plek waar je bent en hoe de ontvangst er is. Wel gebruikt de verbinding de data uit de 4G bundel van het telefoonabonnement.

     

  4. Heb ik echt een beamer nodig?

    Ja, een beamer met een groot scherm is noodzakelijk. Het is leuker voor het spel als alles goed en duidelijk te zien is. Een grote tv kan eventueel ook als je daarop een internetverbinding hebt of kunt aansluiten. Of als je een kleine groep hebt (5 jongeren bijvoorbeeld) dan is het nog te doen om naar een klein beeldscherm te kijken van een laptop maar een groot scherm is beter. Het is ontzettend belangrijk dat alle jongeren alles kunnen volgen. Dus als de groep groter is dan dat aantal, dan kun je het beste een beamer gebruiken. 

  5. Wat bedoelen jullie met een onafhankelijk jurylid?

    Bij een onafhankelijke jurylid denken wij aan iemand die niet meedoet met het spel en die kijkt of de opdrachten op een eerlijke manier worden uitgevoerd. Verder houdt het jurylid de eerlijke score bij en hij/zij is gewoon in dezelfde ruimte aanwezig als de groep.

  6. Hoe battle ik?

    Als je meerdere groepen opgeeft uit één kerk dan battelen die groepen automatisch tegen elkaar.
    Tegelijkertijd is het zo dat wij ook groepen uit de regio (dus zeker uit dezelfde plaats) automatisch selecteren en aan elkaar koppelen. Je battelt dus ook automatisch tegen al die andere groepen uit je regio. Daar hoef je niks voor te doen. Battelen tegen andere groepen die je zelf kiest is niet mogelijk. 

  7. Waarom is Sirkelslag met een S

    Aan het begin van de jaren '90 werd het spel Sirkelslag bedacht door een organisatie voor jeugdwerk in Noord-Holland. De organisatie heette Sirkel, vandaar: Sirkelslag.

  8. Hoe lang duurt Sirkelslag?

    Sirkelslag YOUNG van 19.30 tot ca 22.00 uur.

     

  9. Hoe groot moet de ruimte zijn?

    Dit is helemaal afhankelijk van de groepsgrootte. Een grote woonkamer kan voldoen als je een kleinere groep hebt. Heb je een grote groep dan is het beter om naar het jeugdhonk uit te wijken of een andere ruimte zoals een klaslokaal.

  10. Omvang van de groep

    Het is niet erg als je team net groter is dan maximaal 12 deelnemers.
    Mochten er net iets meer jongeren zijn, dan is dit niet direct een probleem, maar het is dan wel leuker voor het spel om de groep in tweeën te splitsen. De ondergrens van minimaal 4 jongeren per groep is wel goed om aan te houden.

  11. Hoe en wanneer ontvangen we de uitslag?

    Bij Sirkelslag YOUNG wordt aan het einde van de avond de winnaar bekend gemaakt op www.sirkelslag.nl/young

  12. Kortingsregeling

    Geldt de kortingsregeling ook als ik één groep voor Sirkelslag YOUNG en één voor Sirkelslag KIDS of SCHOOL heb aanmeld?
    Nee, de kortingsregeling is alleen geldig binnen de aparte versies van Sirkelslag.
    Had je al een groep aangemeld en blijkt later dat er zoveel belangstelling is dat je nog groepen kan opgeven. Dan kan je het aanmeldingsformulier gewoon nog een keer invullen. De korting wordt dan alsnog verrekend.

  13. Ik doe voor de 1e keer mee

    Ik wil voor de 1e keer meedoen aan Sirkelslag. Maar kan mij moeilijk een voorstelling maken hoe het in zijn werk gaat.
    Hieronder een opdracht van een eerdere editie. Hoewel Sirkelslag 2019 weer anders wordt kan het filmpje wel helpen om een beeld te vormen.

  14. Ik wil meedoen aan Sirkelslag, hoe werkt dat?

    1. Het proces start met het invullen van het aanmeldformulier op deze website
    2. Je krijgt ca 3 weken voor het evenement de jurybladen en de verdere benodigde informatie in 1 pakket thuis gestuurd.
    3. Tussendoor kun je al starten met de werving om kinderen en jongeren enthousiast te krijgen om mee te doen.
    4. Er is een onafhankelijk jurylid nodig die de avond jureert. Dat kan iedereen zijn. Die persoon moet je vantevoren zelf regelen.
    5. Er zijn ook enkele benodigdheden nodig om de avond tot een succes te maken. Dat zijn vaak over het algemeen zaken die de meeste mensen in huis hebben (een schaar of plakband) of waar makkelijk aan te komen is via de kerk. De benodigdhedenlijst die bij het pakket met informatie hierover ontvangt geeft hierover meer uitleg.  
    6. Als je alle voorbereidingen hebt getroffen en het is gelukt om een groep bij elkaar te krijgen dan zorg je dat je met je groep op vrijdagavond 1 februari op tijd klaar zit om om 19.30 het live programma te volgen.
    7.Na het evenement krijg je een factuur toegestuurd.

  15. Wanneer ontvang ik de factuur van mijn inschrijving?

    De factuur wordt na afloop van het event per post aan u verzonden 

  16. Data Sirkelslag

    Sirkelslag KIDS: in november, nader te bepalen
    Sirkelslag YOUNG: 1 februari 2019
    Sirkelslag SCHOOL:  nader te bepalen

  17. Uiterste opgave-datum YOUNG

    Tot en met woensdag 30 januari 12.00 uur. Het heeft echter onze voorkeur als groepen zich al eerder opgeven. Dan kunnen we namelijk alle benodigde informatie tijdig toezenden en eventuele vragen eerder beantwoorden en dan heb je de tijd om alles rustig voor te bereiden. 

  18. Mijn vraag staat er niet bij

    Heeft u een vraag die hierboven niet genoemd is? Bekijk eerst de 'praktische informatie'.
    Is de vraag nog steeds niet beantwoord? Stuur dan een mail naar sirkelslag@jop.nl

Meld je groep aan

Durf jij met je jeugdgroep de strijd aan tegen honderd andere groepen in Nederland?

aanmelden
Wie doen er mee?